Дарбата за подучување е единствен талент кој подразбира желба, потреба и страст. Подучувањето е уметност на инстинктот, будење на потенцијалите, трагање по значењата, стрпливост и поврзување.
Зборовите му говорат на умот. Учителот му говори на срцето.
Учителот засадува семе. Се грижи за него. Го следи додека цути и расте. Учителот е сонцето, водата и храната.
„Однесувајте се кон луѓето како да се она што би требало да бидат и ќе им помогнете да станат она за што навистина се способни.“ – Гете
„Образованието треба да биде насочено кон целосниот развој на човековата личност и кон зајакнување на почитта на човековите права и слобода.“ – Жан Пијаже
Ако планирате за следните 10 години – засадете дрво. Ако правите планови за следните 100 години – подучувајте деца.
„Учениците кои учат во стимулативна средина, можат ефективно да решаваат проблеми и да донесуваат одлуки.“ – Диксон
„Однесувајте се кон луѓето како да се она што би требало да бидат и ќе им помогнете да станат она за што навистина се способни.“ – Гете
„Дај ми риба, ќе јадам еден ден. Научи ме да ловам риба, ќе бидам сит цел живот.“ стара поговорка
„Успешни учители се оние кои го донеле своето одделине до состојба да можат да кажат: Учениците ќе продолжат да работат на зададените активности, без разлика на тоа дали јас сум со нив или не.„ – Марија Монтесори
Образованието е ослободување на она што спие во душата. На нас е да им овозможиме на децата целосно да ги развијат своите потенцијали. Тоа што детето може да биде зависи од возрасните.
„Ние веруваме дека децата се нашата иднина. Да им ја покажеме убавината што ја носат во себе и да правиме сè за да се чувствуваат горди. Нивната смеа нека не потсети какви бевме некогаш.“ – Џорџ Бенсон
Учењето е љубопитност, впуштање во предизвици, одбивање нештата да се прифатат без објаснување.
„Учителите треба да ги поттикнат учениците да го истражат светот, да ги поддржат во поставувањето прашања и барањето одговори и да ги предизвикаат да ја разберат комплексноста на светот.“ – Брукс
Додека учителот подучува, тој учи. Додека детето учи, тоа подучува.
„Со лоши методи дури и добрите книги и добрите учители стануваат бескорисни.“ – Томасио
Образованието не е само подготовка за живот. Образованието е живот само по себе.
„Фантазијата е поважна од знаењето.“ – Анштајн
Компетентните учители за XXI век знаат дека нивните задачи подразбираат многу повеќе од предадени лекции, дека нивните одговорности се многу повеќе од исполнување зададени програми.
„Највисоката уметност на секој учител е да ја разбуди желбата и страста за креативно изразување и учење“ - Анштајн
Кога ќе не нема, на најголемиот дел од нас ќе се сеќаваат само неколкумина. На учителите се сеќаваат илјадници до крајот на животот.
„Не ограничувајте ги децата на вашето сопствено учење, бидејќи тие се родени да живеат во друго време.“ – Еврејска поговорка
Детството е период на неизмерни можности. Затоа треба да им помогнеме на децата да го искористат овој период – да ја поттикнеме нивната љубопитност и желба за учење и истражување.
Компетентниот учител за XXI век ги учи децата различностите да ги сфаќаат како богатство. Да градат и да бидат активни членови на отворено општество. Општество кое се заснова на рамноправност и почит.
Во занималната/училницата секое дете треба да се чувствува како дел од семејство во кое неговите чувства, потреби, идеи и искуства се почитуваат.
Подемот на генерациите на иднината е во рацете на учителите на денешницата.
„Правилното воспитување се состои во тоа од секого да се извлече она што е најдобро.“ – Ганди
Секое дете и семејство треба да биде вклучено, почитувано и вреднувано.
Грижата, негата и подучувањето се неразделни зашто добросостојбата на детето е основа на неговото учење.
Учењето е заедничко искуство на децата и возрасните. Сè што можат да научат е она што ќе го откријат едни од други.
„Единствен учител достоен на тоа име е оној кој го буди духот на слободното мислење и кој го развива чувството на лична одговорност.“ – Јан Амос Коменски
„Умот не е брод што треба да се натовари, умот е оган што треба да се разгори.“ - Плутарх
Семејството е првото училиште на детето.
Учењето е доживотна авантура - почнува со раѓањето и нè следи низ целиот живот.
  • 7642769922_22bf3e5b61_o - Copy.jpg
  • crop_6848.jpg
  • crop_6867.jpg
  • DKC.jpg
  • DSC_0038.jpg
  • DSC_0049.jpg
  • DSC_0072 Ff.jpg
  • DSC_0077.jpg
  • DSC_0084.jpg
  • DSC_0120.jpg
  • DSC_0162.jpg
  • DSC_0199.jpg
  • DSC_0224.jpg
  • DSC_0225.jpg
  • DSC_0255.jpg
  • DSC_0572ubavo mi stojat.jpg
  • DSC_0739.jpg
  • IMG_1283.jpg
  • IMG_2158.jpg
  • IMG_6521.jpg

ДОБРЕДОЈДОВТЕ!

Фондацијата за образовни и културни иницијативи „Чекор по чекор” го поддржува развојот на отвореното општество реализирајќи активности во областа на образованието, уметноста, културата, издаваштвото, како и човековите (детските) права и граѓанското општество.

Фондацијата води, координира, учествува и директно спроведува активности кои промовираат иновации, напредок и развој на работата во предучилишните установи и основните училишта во Република Македонија.

Според мисијата, контексот во кој се наоѓа образованието во Македонија и соработката со други владини и невладини организации, Фондацијата веќе имплементира програми во системот на предучилишно образование, во основните училишта како и во други образовни и културни институции.

ПАРТНЕРИ

USAID OSI Member of ISSA-logo-final FOSIM
Save the children EU DIC Биро за развој на образованието