Детството е период на неизмерни можности. Затоа треба да им помогнеме на децата да го искористат овој период – да ја поттикнеме нивната љубопитност и желба за учење и истражување.
„Дај ми риба, ќе јадам еден ден. Научи ме да ловам риба, ќе бидам сит цел живот.“ стара поговорка
Секое дете и семејство треба да биде вклучено, почитувано и вреднувано.
Компетентниот учител за XXI век ги учи децата различностите да ги сфаќаат како богатство. Да градат и да бидат активни членови на отворено општество. Општество кое се заснова на рамноправност и почит.
Учењето е доживотна авантура - почнува со раѓањето и нè следи низ целиот живот.
Компетентните учители за XXI век знаат дека нивните задачи подразбираат многу повеќе од предадени лекции, дека нивните одговорности се многу повеќе од исполнување зададени програми.
„Ние веруваме дека децата се нашата иднина. Да им ја покажеме убавината што ја носат во себе и да правиме сè за да се чувствуваат горди. Нивната смеа нека не потсети какви бевме некогаш.“ – Џорџ Бенсон
„Фантазијата е поважна од знаењето.“ – Анштајн
„Не ограничувајте ги децата на вашето сопствено учење, бидејќи тие се родени да живеат во друго време.“ – Еврејска поговорка
„Однесувајте се кон луѓето како да се она што би требало да бидат и ќе им помогнете да станат она за што навистина се способни.“ – Гете
Учењето е љубопитност, впуштање во предизвици, одбивање нештата да се прифатат без објаснување.
„Највисоката уметност на секој учител е да ја разбуди желбата и страста за креативно изразување и учење“ - Анштајн
Зборовите му говорат на умот. Учителот му говори на срцето.
„Учениците кои учат во стимулативна средина, можат ефективно да решаваат проблеми и да донесуваат одлуки.“ – Диксон
Ако планирате за следните 10 години – засадете дрво. Ако правите планови за следните 100 години – подучувајте деца.
„Умот не е брод што треба да се натовари, умот е оган што треба да се разгори.“ - Плутарх
Учителот засадува семе. Се грижи за него. Го следи додека цути и расте. Учителот е сонцето, водата и храната.
Образованието не е само подготовка за живот. Образованието е живот само по себе.
„Успешни учители се оние кои го донеле своето одделине до состојба да можат да кажат: Учениците ќе продолжат да работат на зададените активности, без разлика на тоа дали јас сум со нив или не.„ – Марија Монтесори
Подемот на генерациите на иднината е во рацете на учителите на денешницата.
„Однесувајте се кон луѓето како да се она што би требало да бидат и ќе им помогнете да станат она за што навистина се способни.“ – Гете
Дарбата за подучување е единствен талент кој подразбира желба, потреба и страст. Подучувањето е уметност на инстинктот, будење на потенцијалите, трагање по значењата, стрпливост и поврзување.
Кога ќе не нема, на најголемиот дел од нас ќе се сеќаваат само неколкумина. На учителите се сеќаваат илјадници до крајот на животот.
Додека учителот подучува, тој учи. Додека детето учи, тоа подучува.
„Учителите треба да ги поттикнат учениците да го истражат светот, да ги поддржат во поставувањето прашања и барањето одговори и да ги предизвикаат да ја разберат комплексноста на светот.“ – Брукс
Грижата, негата и подучувањето се неразделни зашто добросостојбата на детето е основа на неговото учење.
„Со лоши методи дури и добрите книги и добрите учители стануваат бескорисни.“ – Томасио
„Единствен учител достоен на тоа име е оној кој го буди духот на слободното мислење и кој го развива чувството на лична одговорност.“ – Јан Амос Коменски
Учењето е заедничко искуство на децата и возрасните. Сè што можат да научат е она што ќе го откријат едни од други.
„Образованието треба да биде насочено кон целосниот развој на човековата личност и кон зајакнување на почитта на човековите права и слобода.“ – Жан Пијаже
Во занималната/училницата секое дете треба да се чувствува како дел од семејство во кое неговите чувства, потреби, идеи и искуства се почитуваат.
„Правилното воспитување се состои во тоа од секого да се извлече она што е најдобро.“ – Ганди
Семејството е првото училиште на детето.
Образованието е ослободување на она што спие во душата. На нас е да им овозможиме на децата целосно да ги развијат своите потенцијали. Тоа што детето може да биде зависи од возрасните.
  • 7642769922_22bf3e5b61_o - Copy.jpg
  • crop_6848.jpg
  • crop_6867.jpg
  • DKC.jpg
  • DSC_0038.jpg
  • DSC_0049.jpg
  • DSC_0072 Ff.jpg
  • DSC_0077.jpg
  • DSC_0084.jpg
  • DSC_0120.jpg
  • DSC_0162.jpg
  • DSC_0199.jpg
  • DSC_0224.jpg
  • DSC_0225.jpg
  • DSC_0255.jpg
  • DSC_0572ubavo mi stojat.jpg
  • DSC_0739.jpg
  • IMG_1283.jpg
  • IMG_2158.jpg
  • IMG_6521.jpg

MIRËSEERDHËT!

Fondacioni për Iniciativa Arsimore dhe Kulturore “Hap pas hapi” – Maqedonia angazhohet për arsim më cilësor nëpërmjet demokratizimit të procesit arsimor dhe e përfaqëson idenë për trajnim dhe mbështetje të vazhdueshme të kuadrit edukues-arsimor, pedagogëve, drejtorëve të kopshteve dhe shkollave, duke u kujdesur për bashkëpunimin e frytshëm me ministritë kompetente dhe me institucionet pedagogjike. Fondacioni, udhëheq, koordinon, merr pjesë dhe zbaton drejtpërdrejt aktivitete të cilat promovojnë inovacione, përparim dhe zhvillim të punës në institucionet parashkollore dhe shkollat fillore në Republikën e Maqedonisë.

PARTNERËT

USAID OSI Member of ISSA-logo-final FOSIM
Надеж EU DIC Биро за развој на образованието